Arbejde 2. Modul

Hæklingens kunst
Første opgave/udfordring

Første billede viser min allerførste prøveklud, hvor jeg gennemgik forskellige sting efter anvisning fra Internettet.

Formålet med min hækleopgave var at blive bedre til de traditionelle hæklemasker og få dem ensartede.
Derfor valgte jeg at hækle en pyramidebold, hvor at jeg skulle hækle 12 ensartede pyramider som efterfølgende skulle sættes sammen til en bold.

Dette billede viser bolden på vrangen efter de 12 pyramider er blevet sat sammen.
 

Bagefter kunne jeg vende bolden om og fylde den med vat.



Der  var nogle ujævneheder men jeg er i det store og hele tilfreds med resultatet.

Jeg valgte at give mig selv yderligere en udfordring for at få maskerne ensartede. Så jeg skulle lave en slange. Min mand spurgte hvorfor den kun skulle have et hoved, så besluttede at tilføje et ekstra hoved,bare for sjov skyld.

Det foreløbige resultat ser således ud:


På det første billede kan kan se slangen i helhed. Jeg arbejdede på teknikken at skifte tråd, derfor er der så mange farve skift. Trådene er også af forskellig tykkelse og kvalitet.


 Her kan man se at jeg er nået til det andet hoved. Jeg har med vilje valgt at lave hovederne i forskellige farver og størrelser.



Fokus på detaljen. Jeg har hæklet en tunge og lavet sorte øjne af lædersnor.
 
 
 

lørdag den 4. april 2015

Skind og pels

Opgaven gik på at lave en futteral til vores mobil telefon

Jeg fik mulighed for at få fingre i noget sælskind. Valgte at lave min futteral som en lille pung/taske af dette sælskind med en lukkemekanisme af en hægte.

Resultatet blev dette:
(Beklager det lidt uskarpe billede.)

Det var meget svært at sy hægten i helt præcist, da jeg ikke havde den rette nål og tråd til formålet., så det ville jeg gerne ha lavet bedre. Til gengæld passede målene helt perfekt, så mobil telefonen passer som fod i hose i futteralen.
 
 

onsdag den 29. april 2015

2. modulopgave



 Så har vi fået korrigeret på vores oplæg vedr. vores arbejde omkring 2. modulopgave.

Vores opgave gik ud på et forløb , hvor eleverne skal lave snitteknive med design i skæftet inspireret af vikingetiden. Her ses som inspiration en snittekniv lavet af Mester Jakob som er smedemester på Værfeldtsgård, hvor aktiviteten finder sted.
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar